Home Huskurer Hur Mycket Kan Man Gå Ner I Vikt På En Vecka? |...

Hur Mycket Kan Man Gå Ner I Vikt På En Vecka? | Galet Resultat

177

Hur mycket kan man gå ner i vikt på en vecka? Finns det något magiskt kilotal? Här går vi igenom de bästa knepen för att tappa vikt snabbt.

Att gå ner i vikt kan vara otroligt knepigt, och det är särskilt sant om du försöker gå ner på kort tid.

Men genom att göra några större förändringar i din diet och träningsrutin kan du lätt dra av ganska mycket fett på bara en vecka.

Först kommer jag att gå igenom ett sätt som kommer att kräva en del av dig.

Om detta inte är något för dig, så finns det ett betydligt snabbare sätt längre ner i artikeln.

Då kör vi igång..

Så blir du snabbt av med extravikten

hur man går ner i vikt på en vecka

Se till att börja med att äta betydligt mer grönsaker, hälsosamma fetter och magert protein.

Forma dina måltider så att de innehåller en proteinkälla, en källa med låg fetthalt och en vegetabilisk källa med låg kolhydrater.

Ditt kolhydratintag bör ligga inom det rekommenderade intervallet 20-50 gram per dag.

OBS: Känn inte att du måste begränsa dig till ett litet antal livsmedel.

Du kan njuta av ett brett utbud av hälsosamma livsmedel som ger ett stort utbud av näringsämnen.

Friska proteinkällor inkluderar äggvitor, sojaprodukter och kyckling.

Fisk som lax och öring, samt skaldjur som räkor och hummer är också bra proteinkällor i en hälsosam kost.

Icke-fet grekisk yoghurt är också ett bra sätt att få protein och mejeriprodukter i din kost.

Lågkolhydratgrönsaker inkluderar

  • Broccoli
  • Blomkål
  • Spenat
  • Grönkål
  • Rosenkål
  • Kål
  • Sallad
  • Gurka
  • SelleriAtt ånga eller baka grönsaker, snarare än att steka dem, kommer att se till att du får alla näringsämnen och antioxidanter i lågkolhydratgrönsaker för veckan.Hälsosamma fettkällor inkluderar
  • Avokado
  • Nötter
  • Olivolja
  • Kokosnötolja
  • AvokadooljaDessa oljor är hälsosammare alternativ till matlagning med animaliskt fett eller kraftigt mättat fett.

Kapa Kolhydrater

hur mycket kan man gå ner på en vecka

Detta låter skittrist! (I know) Men tyvärr är kolhydraterna en stor bov när det kommer till kilon och fett.

Se till att kapa kolhydrater, sockerarter och animaliska fetter i så stor mån du bara kan.

Livsmedel som innehåller mycket kolhydrater och socker får din kropp att utsöndra insulin, vilket är ett huvudfettlagringshormon i kroppen.

När dina insulinnivåer sjunker kan din kropp börja bränna fett.

Det hjälper också dina njurar att kasta överskott av natrium och vatten, vilket hjälper dig att minska eventuell vattenvikt.

Undvik mat med mycket stärkelse och kolhydrater som potatischips, pommes frites och vitt bröd.

Du bör också undvika att konsumera mat med mycket socker som läsk, godis, kakor och annan skräpmat.

Animaliska fetter som finns i rött kött och viltkött som lamm kan vara både gott och sakta ner din ämnesomsättning eftersom de är svåra att smälta.

Hoppa över biffen eller hamburgaren i en vecka som en del av din måltidsplan.

Om du vill ha socker, välj naturligt sådant

hur man går ner i vikt på en vecka

Se till att börja välja naturliga sockerarter, snarare än konstgjorda sockerarter.

Det är alltid bättre att ta en banan eller lite bär, istället för en chokladkaka.

För ett snabbt mellanmål, ersätt kakor och godis med frukt med låg sockerhalt, till exempel hallon, björnbär, blåbär eller jordgubbar.

Byt ut sockret i ditt morgonkaffe med ett naturligt socker som Stevia eller en sked honung.

Din kost bör främst fokusera på hälsosamma proteinkällor, fett och grönsaker.

Men du bör också inkludera hälsosamma sockeralternativ som frukt.

Alla blir vi någon gång sugna på något snabbt och sött.

Välj då det det bättre alternativet.

Börja planera dina måltider så är halva racet vunnit

gå ner i vikt extremt snabbt

Jag vet! Detta låter verkligen skitskoj, eller hur? *NOT*

Men grejen är att om du INTE planerar in dina måltider och mellanmål, är det hundra gånger lättare att det slinker ner en Daim, Japp eller annat onyttigt i kassan på affären.

Jag vågar gå så långt som att säga att detta tips ensamt, kommer göra att du börjar droppa kilon som Dr. Dre droppar beats.

7 dagarsplan för snabbare viktnedgång

Skapa en sjudagars måltidsplan.

Denna måltidsplan bör innehålla tre huvudmåltider (frukost, lunch, middag), schemalagda vid samma tid på dagen, samt två små mellanmål (mellan frukost och lunch och lunch och middag), även schema vid samma tid på dagen.

Detta kommer att säkerställa att du äter vid en jämn tid under alla sju dagar och inte hoppar över eller missar en måltid.

Att äta cirka 1400 kalorier om dagen i kombination med daglig träning kan leda till väldigt snabb viktminskning.

En måltidsplan är avgörande för att ditt viktminskningsprogram ska lyckas.

Det håller dig medveten om vad du kommer att äta hela dagen och hela veckan.

Detta hjälper dig att hålla dig på rätt spår.

Gör en livsmedelslista baserat på din måltidsplan och shoppa mat för veckan på söndag.

Se till att fylla upp ditt kylskåp med alla nödvändiga ingredienser för att göra dina måltider för veckan, så att du kan laga varje måltid enkelt och snabbt.

Gå ner i vikt på en vecka med en liten men proteinrik frulle

gå ner i vikt recept vecka

Gå ner i vikt på en vecka genom att starta dagen med en liten, proteinrik frukost.

Kickstart din dag med en proteinfylld frukost som ger dig energi (och håller blodsockret uppe) resten av dagen.

Sikta på en frukost som är 400 kalorier och äta den varje morgon ungefär samtidigt.

Gå efter variation och rotera två till tre alternativ.

Koppla ihop din frukost med osötat te eller ett glas vatten med citron.

Ett alternativ

Börja dagen med en Bärparfait och en Engelsk Muffin.

Lägg fyra matskedar mager yoghurt i en skål med en matsked mager Granola och ½ kopp skivade jordgubbar.

Tillsätt ytterligare ett lager yoghurt och Granola och avsluta det med ½ kopp hallon.

Du kan äta denna läckra bärparfait med en halv rostad fullvete engelsk Muffin toppad med två teskedar jordnötssmör.

Gör omedelbar havregryn och lägg i torkad frukt och nötter för en hälsosam, fiberfylld frukost. Tillsätt 1 ⅓ kopp fettfri mjölk i två paket med omedelbar havregryn (leta efter havregryn utan tillsatt socker).

Koka den enligt förpackningsanvisningarna i mikrovågsugnen eller spisen.

När det är kokt, blanda i två matskedar torkade tranbär och en matsked hackade valnötter.

Skapa en fyllig men hälsosam morgonmåltid genom att rosta två fullvete våfflor.

Tillsätt en matsked ren lönnsirap och en liten skivad banan.

Ha ett glas mjölk med låg fettprocent på sidan.

Undvik en kolhydratfylld frukost, som kommer att leda till höga blodtrycksnivåer och låga nivåer hela dagen och aktivera begär.

Fortsätt med en nyttig och balanserad lunch

hur många kg kan man gå ner på en vecka

Att äta nyttigt behöver nödvändigtvis inte betyda att det är tråkigt, dåligt eller blekt.

Planera i lunch så att du äter vid samma tid varje dag och kan planera dina måltider i förväg.

Gör luncher som är 500 kalorier eller mindre och rotera flera lunchalternativ så att du får lite variation för veckan.

Prova en proteinrik måltid som en Böntortilla med Gazpacho.

Värm upp en två vetetortilla i mikrovågsugnen eller på spisen och fyll dem några matskedar av valfria alternativ.

  • Kokta svarta bönor
  • Strimlad sallad
  • Hackade tomater
  • Strimlad lågfett cheddarost
  • Skivad avokado

Servera den med en kopp färdig Gazpacho eller salsa.

Avsluta med att unna dig en bit av mörk choklad till efterrätt.

Det finns sjukt många varianter på nyttiga och även goda maträtter som går snabbt att slänga ihop, och som håller dig mätt under dagen.

Vilket betyder att du automatiskt kommer att bli mindre sugen på det söta eftermiddagsfikat som bjuds på jobbet.

En smarrig och nyttig middag “is the new black”

hur många kilo kan man gå ner på en vecka

Jaa, vi kan väl åtminstone låtsas som att det är det? 😉

Avsluta dagen med en middag som fyller men inte kommer att överbelasta din ämnesomsättning eller skapa fett som är svårt för din kropp att bränna.

Håll din middag inom 500 kalorier per måltid och fokusera på en balans mellan protein, grönsaker och hälsosamma fetter.

Du kan också rotera lunch- och middagsalternativen varje dag för variation.

Gör en proteinrik middag med grillade fläskkotletter och sparris.

Värm en tesked olivolja i en kastrull på medelhög värme.

Krydda fläskkotlett med salt och peppar.

Lägg den i pannan och koka den i tre till fem minuter per sida.

Gör en smarrig sallad att käka till, som grädden på moset..

Nej! Ge mig det snabba och lätta sättet istället!

gå ner 5 kg på 1 vecka

Okej, du är lite av en hacker och är mer sugen på ett alternativ där du slipper hålla på att tjafsa med alla typer av recept, träningsövningar och annat?

Då ska jag nu gå igenom en metod som blivit sjukt hypad den senaste tiden.

Först vill jag bara varna om att detta är en produkt.

Fördelen med att du läser detta på just denna sida är att du kommer att kunna testa den helt gratis! 

MetaBurn Recension

TESTA METABURN GRATIS GENOM ATT KLICKA HÄR!

Här kommer en recension av Metaburn.

Med sommaren precis runt hörnet hade jag försökt att steppa upp min närvaro på gymmet, sedan jag har en tjejsemester till Zante i augusti och fått i mig lite för mycket av det goda (läs vin, vin vin och mat)

För några veckor sedan kontaktades jag av teamet på METABURN och skickade deras nya produkt.

METABURN är en fettförbrännare och när det kombineras med en effektiv diet, har METABURN-ingredienser vetenskapligt visat sig hjälpa till att bränna och mobilisera lagrade fetter i kroppen på rekordtid.

Det har en kombination av de mest kraftfulla biologiskt aktiva ingredienserna som hjälper viktminskning.

För att vara specifik innehåller den grönt kaffebönextrakt, grönt te, hallonketoner som gör METABURN plus Sinetrol utgör kärnan i deras kraftfulla recept.

Före och efter ca 1.5 veckas förbrukning

gå ner i vikt på en vecka

Tro det eller ej, men jag lyckades gå ner hela 6 kilo på den korta stunden.

För er som tänker “Men, hon var ju inte tjock från början”, vill jag bara säga, nä, visst!

-“Jag fattar väl att jag inte var tjock så, men för mig var det några kilon för mycket för min smak”

Jag kände mig väldigt energisk, men inte alls sur, som vissa fettförbrännare kan få mig att känna.

Jag var också orolig för att kaffebönoextraktet skulle ge mig huvudvärk och hålla mig vaken på natten eftersom jag inte dricker mycket koffein, men det gjorde det inte.

Sammantaget skulle jag rekommendera den här produkten till alla som vill ha lite knuff för att gå ner i vikt så länge den används tillsammans med en balanserad kost.

TESTA METABURN GRATIS GENOM ATT KLICKA HÄR!

Detta var allt för denna blog om hur du kan gå ner i vikt snabbt på en vecka!

Hoppas att den hjälpte dig på något sätt! 😀